utorak, 12. ožujka 2013.

Kreativno bojanje pisanica ovog Uskrsa


Surfajuci internetom, ponajvise Pinterestom naisla sam na neke klasicne i neke jako originalne nacine bojanja i oslikavanja pisanica.

Nekada davno nisu postojale ove industrijske, tj umjetno proizvedene boje pa su ljudi ipak uspjevali napraviti predivne pisanice raznim tehnikama. Koristeni su resursi iz prirode da bi pisanice dobile boju - ljuska luka za crvenu, kopriva ili spinat za zelenu, kora hrasta za smedju i bobice bazge ili cadja za crnu. Sjaj se postizao tako da se jaje premazivalo slaninom.

Ne moram uopce rec da su ti nacini bojanja nadaleko najzdraviji iako proizvodjaci tvrde da umjetne boje nisu stetne. Ali sto je sigurno, sigurno je.

Takodjer, u raznim krajevima Hrvatske poznate su jos tehnike struganja, saranja voskom i sl.

Klasicne, a opet predivne pisanice nasi stari su postizali na gore opisan nacin, kuhanjem u ljuskama luka i sl. Predivne oblike na njima dobivali tu tako da su stavljali razno lisce i cvijece na pisanice i tako ih kuhali. (klik za vece slike!)


Danas jaja najcesce bojamo kupovnim bojama koje su pretezito prah u malim vrecicama koje je potrebno samo pomjesati s vodom i to je sva mudrost. No i s kupovnim bojama mozete obojati pisanice na razne zanimljive nacine.

Ono sto me se jako dojmilo je ideja na slici ispod, tj ovaj nacin susenja pisanica. Tako je jednostavno da se pitam zasto se toga nikad nisam sjetila? Nikad vise oni ruzni tragovi od susenja boje.

Ajmo natrag na bojanje. Jedna od zanimljivih ideja je definitivno bojanje papirnatom cipkom koja ce ostaviti otisak.

 



Uvijek su mi se svidjala jaja koja su lagano pastelnih boja sa smedjima tockicama, izgledom podsjecaju na pticja. Njih pravimo tako da ih obojamo u zeljenu boju i kada su suha prskamo ih. No, i to prskanje mora bit malo drugacije da bi rezultat bio kao na slici. Najbolje je uzet neki stari kist ili cetkicu, lagano namociti u smedju boju pa sa udaljenosti prstom navlaciti kist tako da prska boju. Ma znate sto mislim, zamislite da imate mokru cetku u ruci i da zelite nekog pospricat :p


Zanimljivo je i bojanje na nacin da se jaje omota necime - spagom, gumicom, koncem, naljepnicama i sl, te se isto skine nakon sto se boja osusila. Zanimljiv efekt.






Moderno je ljusku jajeta izlomiti i tada ga bojati, tako da nastane zanimljiv, rekla bih mramorni efekt na bjeljanku. Mene ta ideja malo odbija zbog razloga kojeg sam vec navela - radi se o umjetnim bojama i ja radije ne bih ma koliko oni tvrdili da je sigurno.


Takodjer, dosta je popularno bojati jaja bojom zvanom board paint koja jednostavno receno imitira povrsinu skolske ploce, tako da je po jajima moguce sarati kredom, brisati i tako u nedogled. Ja bih ovo napravila eventualno sa drvenim ili plasticnim jajima, nikako one koje planiram jest.
Vidjela sam i tehniku bojanja pjenom za brijanje. Koriste se jestive boje, nakapaju na pjenu, promjesaju i u to se uvalja jaje. Definitivno izgleda zanimljivo.

Malo drugaciji nacin bojanja umjetnim bojama pokazuje slika ispod. Jednostavno je, rastopimo boju u malo vode, postavimo jaja i nakon nekog vremena dodamo jos mlo vode, tj razrijedimo boju. Postupak se ponavlja dok boja potpuno ne prekrije i oboja jaja.


Jos jedan od nacina je dodati margarin u boju. Bar je tako pisalo u opisu ove slike. Pretpostavljam da djeluje tako da se kod stavljanja jaja u boju masnoca "uhvati" za jaje sto uzrokuje ovak efekt.


Nikad ne bih pomislila, ali riza i boja pomjesane zajedno navodno daju ovako zanimljiv efekt.



I za kraj, ostavila sam moj favorit - ombre jaje! Slika sve govori, na foliji probusimo malu rupicu, stavimo jaje, usipamo boju i pustimo da lagano iscuri sto daje pravi savrseni ombre.

Neke od ovih nacina cu definitvno probati ove godine. A vi?

Sve slike su pronadjene na internetu i nisu moje vlasnistvo.

2 komentara:

  1. Ne znam još što ću, ali definitivno će dio ići u luk. Takva mi budu najljepša.

    OdgovoriIzbriši
  2. Odlične ideje :) Ja još nemam pojma kako ćemo mi doma ove godine.. najvjerojatnije kao i inače, osim ako me ne uhvati inspiracija.. :)

    OdgovoriIzbriši